Temno nad temnem
Pondělí, 24. 5. 10
Vypadá to, že se nad stránkou stahují mraky, že snad stává se z žábáka mrtvý brouk.
Pravda je taková, že není mnoho co ukazovat, ačkoliv se toho děje spousta.
S kamarádem po dopoledních (jedno, max. dvě během týdne) připravujeme deskovou strategickou hru. Co k tomu víc? Je to složité, ale po třech letech, co se o něčem takovém různě bavíme a uchopujeme to za různé konce, se konečně povedlo vytvořit funkční herní mechanismus kloubící relativní jednoduchost se složitějšími prvky, které dávají do rukou hráčům mnohem více možností. Zařazené je to časově do středověku, snažíme se držet celkem reálných možností té doby. V některém rozšíření se zvažuje práce s magií (žádné blesky, hromy, spíš očarování zbraní atd.) a větší posun do méně typického fantasy světa (což mě mrzí např. kvůli absenci orků a goblinů, ale co se dá dělat? třeba vyjdou alespoň jiné faeries).
Dál pracuji v jiná dopoledne, odpoledne nebo večery na Frozen-u, což je logická hra pro iPhone. Teď jsem více méně dokončil loading screen. V podstatě už chybí jen 2 prostředí, 6 animací otočení pro tuleně (v podstatě jen 2 a pak přestínování ? zbytečně složité :/ ale tak bude to prý o maličko hezčí), několik speciálních intro/outro ingame animací, které zatím nejsou přesně definované, a možná speciální idle animace hlavní figurky, jednoduché pozadí pro tabulky, takže tabulky celkově, možná písmo. Jo, a málem bych zapomněl, ještě nějaké kraviny pro facebook a iTunes store. Už se to chýlí ke konci. Většina je zamnou. Nebýt přijímačky, tak si troufám tvrdit, že koncem týdne mám hotovo, takhle se to bude táhnout ještě takové 3 týdny X_X Screeny budou, až bude hotovo.
A co jinak? Jinak si v hlavě ladím nějaké herní nápady. Konkrétně tři. Realizace je nicméně zřejmě v nedohlednu, každopádně nějaký mockup si asi střihnu.
Snažím se navrhnou nějakou menší úpravu okoukaného vzhledu blogu. Asi to nakonec nebude nic zásadního jako jsem původně chtěl (4 barvy by byly nevyužité a stránka jako papoušek). Každopádně změna hlavního obrázku je celkem jistá, stejně jako asi protažení černé plochy, její posunutí až pod zelený proužek, přesunutí menu nahoru, ?novinek? na delší černý pruh a tak? uvidí se. Třeba to tu pak trochu ožije.
Rád bych se konečně dostal k vektorové grafice a vůbec i k jiné než pixelové tvorbě. Po Frozen-u zřejmě nebude problém, asi tak budu vytvářet další hru.
Vedle toho mě čeká příprava na druhé kolo přijímaček. To je čtení, čtení a bohužel i o něco bolestivější porozumění. : )
Takže tak, na ukazování nic moc není, což mě mrzí, ale brzy snad bude? Pro teď, pro zajímavost, alespoň rozdělané a na delší dobu stopnuté překreslení původní Cubesis I.
««« Předchozí text: Přijat?
Následující text: Nový otevřený hroznýš 2 »»»
Texty | 6 komentářů | 177x
Komentáře k textu
- Formulář pro nový komentářtak to jsi dobry, ze mas nekoho, kdo dela na iphony ja dleal kdysi nejakou gamesu, screeny sem daval semizda na blog, a nejak z realice diky koderovi, ktery se totalne zasekl a 2 roky sedel a prd delal, jen mel plno kecu, a delal si uzasne videa, jak by to mohlo vypadat? :/ takze ted muzu jen tise zavidet dlouho sem si na phone neudelal gamesku
Tož tak fantasy nemusí být zrovna orci a elfové.. co třeba nějaké ty české bytosti.. třebas zmrzlík (fext) či vodníci atp.
Bedikk: Tak to jsme dva : ))
Phob: Jak moc dobrý se teprve uvidí. Hra graficky až takové terno není? malé sněhové kostičky na vodě svrchu. eskymák z boku.. no prostě takový ten podivný pohled pro podobné hry.
Firejs: Hh, však taky nebude O orky nejde, ale o gobliny ano? Goblini jsou klasická folklórní fauna ze světa faeries. Elfové v poněkud atypickém pojetí se objeví. A jinak dost nestandard. Mě šlo hlavně o faeries (máš flower faeries, pixies, goblins, leprechauns, phooks, kelpies, ?), které typické taky nejsou, ale těch se bohužel nedočkám?
Držím palec, mě zaujala hlavně ta deskovka.
Blog imho lsouží dobře, ale pokud se necítíš jako autor pohodlně, chápu důvod ke změně.
Blog sice slouží, ale ta žába je fakt evil, a to v tom nejhorším slova smyslu? prostě uvidím
Jinak, pokud jde o deskovku, pořád se tam něco ladí a předělává. Není to žádná sranda no. Dneska byl další ?prealfa test? nebo jak to nazvat :D Takže situace jako: ?No za kolik verbujeme stálou milici do měst a hradů?? ?Hm, to jsme zatím neřešili? :D ?Aha, tak řekněme za pět?? ?Jo, to by zatím šlo? ? No ale aby to neznělo tak strašně, tak (!) tech. strom min. na začátku funguje docela slibně (dál nevíme). Celkově systém rozdělení kola a všech ostatních věcí se zdá být funkční.
A jinak je to pořád ladit a ladit, aby armáda nebyla moc levná, jednotlivé fnkční archetypy (vojenský, bádací, zemědělský?) byly vyvážené? Otázka jak moc složitě dělat schopnosti feudálů? Prostě u boje a vojáků je to asi nejtěžší. Nicméně, trochu polehčující je ta okolnost, že deskovek, kde by byl dobře vyřešený boj je vážně málo (teoreticky z těch známých klasických nesběratelských jen Axis and Alies, možná Attack, možná War of Thrones, docela určitě Arena ? ale to není strategie), takže je logické, že na tom budeme trávit hodně času.
Nicméně, perfektní je, že ač to tak nevypadá, ve hře je jedna surovina která se musí počítat. Kdyžtak to pak někdy vezmu na sraz (až to bude) nebo se tam o tom alespoň víc rozhovořím.
Co nestálo za článek:
Online: 1 člověk
Nově komentovali:
Kokos
twyieeyo
Ladislav Balon